Parador

7 juni 2018 - Ibeas de Juarros, Spanje

5 juni: Logrõno naar Santo Domingo de la Calzada
Vanmorgen regende het. We begonnen de dag met een ontbijt in de stad. Hierna terug naar het pension om de hele heisa weer naar beneden te sjouwen.
Het begin van de route is leuk en volgt dezelfde als die van de wandelaars. Die we vandaag overigens meerdere keren kruisten. Zo gaan we gezamenlijk door een park de stad uit. In Navarrete bakkie gedaan en in de kerk ons paspoort gestempeld (zelfbediening) en op de kaart gezet. Daarna door naar Najera waar we in de zon geluncht hebben. Heerlijke hapjes hebben ze in die barretjes....zo komen de kilo's er wel weer aan😉 In de middag waren we het klimmen en alle rechte wegen zat en hebben we de route-inkorting genomen. Terwijl we bij een pompstation chocolade uit een automaat stonden te trekken, begon het weer (wat al een tijdje dreigde) te regenen. Tijdens het schuilen gelijk maar weer de overnachting geboekt. We hadden het de laatste dagen niet zo naar ons zin (moe van de weinig afwisselende weg, het alsmaar klimmen en niet goed slapen) en besluiten onszelf eens te verwennen en kiezen voor luxe vannacht. Een "Parador". Met regenkleding aan weer verder, maar regen viel toch nog mee. Rond 17.30 uur ingecheckt in ons hotel. Een oud klooster, grote gangen, allemaal tapijten en zitjes, ruime kamer, ligbad (waar Henny dan ook heerlijk gebruik van heeft gemaakt). Erg luxe allemaal. Om te compenseren eten we een pelgrimsmaaltijd voor 8 euro p.p.😛
Nog een biertje gedeeld met Danny onze Belgische fietscollega die we voor de 3e dag tegenkomen. En ook gelijk afscheid genomen, want hij moet de spurt erin zetten wil hij over 1 week in SdeC zijn. Ja, ook dat is de camino...mensen leren kennen en ook weer afscheid nemen.
Vandaag 64 km met 833 hoogtemeters.

1. Henk de Smit:
    7 juni 2018
    Was dat Parador de Lerma. Is in ieder geval een klooster. Heerlijke hotels he? wij hebben er een 2 geboekt in het Picosgebergte.
    Nog even doorzetten. Jullie zijn al zo'n eind op weg . Alle bewondering!!
  2. Rinus van heel:
    7 juni 2018
    Nou gelukkig kan ik nu ook weer mee genieten van jullie avontuur .
    Wat een beleving zeg , echt hartstikke leuk om al die verhalen te lezen .
    Toppie en nogmaals petje af .
  3. Hanneke:
    7 juni 2018
    Een gegeven moment ben jehet zat dat klimmen en vooral dat onrustige slapen en dan ben je toe aan een luxere slaapkomfort en ook een wc en douche/bad voor jezelf.Geniet ervan en tot lees weer.
  4. Simone:
    7 juni 2018
    Soms moet je jezelf verwennen
  5. Marja:
    7 juni 2018
    Ja nu even doorbijten snap het best hoor niet goed slapen saaie wegen dan slaat toch de man met de hamer even op jullie koppie maar nog even doorgaan zei ik zittend op de stoel haha je zal zien komt vanzelf weer goed.
    Nog veel fietsplezier
  6. Monica en Thomas Linsmayer:
    7 juni 2018
    Na inspanning, ontspanning! Dat mag toch wel eens, lekker in een parador je slaap-plek hebben, even de luxe van een ligbad en een goed bed. Hopelijk morgen voor de verandering eens geen regen, maar een lekkere zonnige dag!?
    Groetjes, Monica en Thomas
  7. Lily:
    7 juni 2018
    Nu even tijd om de fantastische foto's te bekijken. Wat een schitterende impressie van jullie reis.
    Ook heerlijk om te horen dat jullie elke keer weer een positief verhaal weten te vertellen, terwijl het af en toe best wel afzien zal zijn.
    Lekker slapen, zonder bomen in het bos, gebakken eieren ' s morgens vroeg of Spartaanse stapelbedden is een groot goed. Dus op naar het volgende luxueuze onderkomen. Succes. Nog maar .... km te gaan
  8. Willem:
    7 juni 2018
    Wij zijn een weekje aan het fietsen in Nederland en genieten op afstand van jullie avonturen. Wel doorzetten hoor!
  9. Monique:
    9 juni 2018
    Wat een fantastische foto's. Hou vol hè!