Logrõno

6 juni 2018 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

4 juni: Van Puente la Reina naar Logrôno
Het begon om 6.00 uur al te rommelen met wandelpelgrims. Wat een herrie maken die mensen. We hebben de hausse afgewacht en toen die voorbij was, zijn wij ons bed uitgekomen. En toen wij om 8.00 uur de hostel verlieten, waren wij de laatsten en liepen we de schoonmaakster al in de weg. Het regende zachtjes. De was onder het afdak was niet droog geworden en dus maar in een plastic zak gedaan.
Eerst in het centrum ontbeten en hierna gaan fietsen. Viel niet mee na de nacht in de hostel.
Veel klimwerk weer vandaag. En ook weer schitterende natuur met dito vergezichten, maar het was nog steeds die ene rechte weg en de route was daardoor wat saai.
In Los Arcos geluncht met een bocadillio. Erg lekker en gróót....Was wel een 1/2 stokbrood met stukjes gebakken kipfilet, genoeg voor een hele maaltijd, quanta costa...€5,-- , hoe doen ze het?
Via internet gelijk pension geboekt voor een kamer voor ons saampjes in Logrono. Vannacht wilden we rustig slapen.
Op een paar hele kleine buitjes na goed fietsweer.
Het pension was midden in centrum. Fietsen moesten weer binnen op de 1e verdieping gesjouwd. Paul wordt nog handig in traplopen met fiets. Touw gespannen voor de was en na het douchen de gezellige drukte van het centrum in. Leuke stad Logrôno met autovrij centrum. Veel pelgrims weer ook, maar genoeg tegenwicht van de lokale bevolking. Kathedraal bekeken, wat een goud dat daar blinkt. Stukje verder op een terras een cerveza en vino. En op zoek naar een restaurantje komen we in een smal straatje met alleen maar eettentjes. We gaan voor de tapas.
Vandaag ruim 70 km met 1016 hoogtemeters. En af en toe wat lopers gekruisd.

1. Marja:
    6 juni 2018
    Net aan de lunch en gelijk weer leuk leesplezier verstandig om een pension te boeken even rust in de nacht en niemand in de weg te lopen hihi.
    Weer een stapje dichterbij jullie doel veel fietsplezier.
  2. Simone:
    6 juni 2018
    Elke dag een feestje geniet ervan
  3. Henk de Smit:
    6 juni 2018
    Ik ben nog steeds onder de indruk van jullie reis(verhalen).
    Wij gaan 10 juni op weg naar Spanje, maar we zullen jullie niet zien. we verblijven eerst aan de kust.
    Groetjes Dicky en Henk
  4. Hanneke:
    6 juni 2018
    DHet leest weer heerlijk weg en de wijn in Navarra is de moeite waard .
  5. Willem klein:
    6 juni 2018
    de laatste loodjes komen er aan maar het blijft leuk om jullie te volgen.
    Nog een stukje !
  6. Sotiria:
    6 juni 2018
    Na een drukke kantoordag weer aan het genieten van jullie verhaal! Mijn oprechte complimenten daarvoor. Kijk uit naar het volgende verhaal. 😀👍🏻
  7. Adrika Feenstra:
    6 juni 2018
    Na zo’n dagje fietsen weer een mooi verhaal om te lezen met mooie plaatjes. Heerlijk. Wat grappig dat zelfs in de kerk/kathedraal gebruik gemaakt wordt van kaarsjes op batterijen. Ook daar staat de tijd niet stil. Hebben jullie knijpers bij je? Voor op die neuzen? Of een open haard voor al dat gezaagde hout? 😂😂
    De petjes gaan af voor jullie hoor! 💋
  8. Coby:
    7 juni 2018
    Wij weten nu hoe het voelt: nat tot het naadje. Maar dan in Italië .