De N240

2 juni 2018 - Yesa, Spanje

2 juni: Van Jaca naar Yesa
Vandaag rustig begonnen met een ontbijtje op terras en een beetje rondkijken in Jaca. Daar was gister niet van gekomen door de late aankomst en de regen. We doen gelijk inkopen voor onderweg. Omdat we gister wel even genoeg geklommen hebben, kiezen we voor de kortere etappe. De mooie omweg langs een monasterio hebben we weggelaten. Dat scheelde 30 km en een hoop klimwerk. Nadat de omweg weer op onze route kwam, kwamen we de mannen uit Stramproy weer tegen. Zij hadden de omweg wel gedaan en die was pittig, hééél pittig. Pittig met een zachte G, maar klonk wel serieus. We hadden een goede keuze gemaakt!
De weg naar Yesa is één rechte weg, de N240 naar Pamplona, kan niet fout gaan. Het is een doorgaande weg, maar omdat het zaterdag is, is er niet veel verkeer en bijna geen vrachtauto's. En nadat de rijksweg ernaast komt te lopen, wordt het helemaal stil. Schitterende vergezichten. Wel klimmetjes, maar eindpunt ligt ongeveer 300 meter lager, dus toch aardig kunnen doorfietsen.
Laatste kwartier nog even het jack aan gehad voor een klein spetterpartijtje. Verder zon en temperatuur vandaag rond de 25 graden. Hoewel een korte etappe, zijn we blij dat we er zijn, de inspanningen van gister zitten duidelijk nog in de benen.
Terwijl de lucht een beetje aan het rommelen is buiten, zitten wij in een hostel op een zaal van 11 bedden met z'n tweetjes. We kunnen hier ook eenvoudig eten en ontbijten. Weer een prima plekkie.
Vandaag 64 km met toch weer 414 hoogtemeters.

1. Roelof:
    2 juni 2018
    Elke keer weer leuk om te lezen en kijken!
  2. Lily:
    3 juni 2018
    Thanks voor jullie mooie verhaal. Ook een opgave na jullie dagelijkse inspanning.
  3. Simone:
    3 juni 2018
    Pamplona, kijk uit voor overstekende stieren
  4. Willem:
    Jullie gaan goed!
  5. Wim en Ineke.:
    Wim en Ineke,
    Weer een heel mooi verhaal en veel beleefd, succes met de volgende kilometers, ik doe het jullie niet na.
  6. Willem klein:
    3 juni 2018
    Wederom genoten van de foto's.
    Jullie gaan prima.
  7. Marja:
    3 juni 2018
    Wat een schitterende foto s en mooie omgeving daar doen jullie het ook voor en wij genieten mee van de verhalen en foto s bedankt daarvoor en al 5weken onderweg tijd gaat nu heel snel dus geniet ervan.
    Tot het volgende verhaal kan weer niet wachten.
  8. Monique:
    Mooie foto's.
  9. Niek:
    4 juni 2018
    Nou zeg, laten jullie het oude klooster van San Juan de la Peña links liggen, haha. Maar goed ook dat was zeker klimmen geweest. Jullie gaan lekker, geniet er van
  10. Monica en Thomas Linsmayer:
    Dag Henny,
    Via Adrika kreeg ik de link naar je reislogger. Begreep dat je met Paul al enige tijd onderweg bent. Petje af hoor, wat je elke dag weer presteert. Iets heel anders dan yogaweek in Toscane. Zal af en toe meelezen en reageren. Toi, to, toi en op naar het eindpunt! Groetjes, Monica Linsmayer
  11. Adrika Feenstra:
    4 juni 2018
    Weer mooie verhalen en foto’s.
    Mooi om te lezen dat als er tegenslag is het aan het einde van de dag toch weer goed is gekomen.
  12. Coby:
    4 juni 2018
    Het grootste deel zit er op! Het laatste land. (al is het nog 1000 km)