La douce France

9 mei 2018 - Saméon, Frankrijk

Nous sommes arrivee a France. We schieten al op.... 2 van 4 landen gehad en ruim 300 km weggefietst.

Na gister via de Sint Annatunnel uit Antwerpen te zijn vertrokken meteen de eerste de fietsenmaker binnengestapt die we zagen. Nieuwe binnenband en metalen bandenwippers gekocht. Bijna de hele dag langs water gefietst via jaagpad. Uiteindelijk 85 km gefietst naar Geraadsbergen. Daar lekker geslapen in een trekkershut en een patatje stoofvlees gegeten...heerlijk!

Vandaag zijn we begonnen met het trainen van de klimspieren. Heuvel op en weer af. Welkom in Wallonië! Dat heuvel op duurt veel langer dan eraf en dat is wel een beetje jammer... ;-)

De stempels in onze paspoorten groeien gestaag, o.a. in de kathedraal van Doornik (Tournai)

Na 84 km aangekomen op een camping 3 km over de grens. Oui, we zijn in Frankrijk!

1. Elly-May:
    9 mei 2018
    Wat zijn jullie goed bezig. Succes morgen weer.
  2. Ellen van Baaren:
    Fantastisch GOED BEZIG
  3. Anne-René:
    9 mei 2018
    Jullie zijn zo weer thuis in dit tempo 😀. En het is wel echt lekker fietsweer! Enjoy your rode 🚲
  4. Peter:
    9 mei 2018
    Je weet wat een lekke band is in het Frans? Pneu a plat.
    Alle gekheid op een stokje, RESPECT!!
  5. Elsbeth:
    9 mei 2018
    Goed bezig hoor! Hier in Capelle is alles onder controle!!
  6. Sandra:
    9 mei 2018
    Dat is mooi fietsen langs het water. Tempo zit er goed in zo. En het weer doet vrolijk mee met het ☀️
  7. Petra:
    9 mei 2018
    Ik geniet elke dag weer van jullie verslag. Leuk. Jullie zijn goed bezig. Succes verder.
  8. Marja:
    9 mei 2018
    Wat een mooi avontuur zeg zo gevarieerd
    En al veel kilometers in de benen en ja nog steeds mooi weer leuk om jullie verhaal te lezen leuke foto's kijk er steeds naar uit.
    Weer veel plezier morgen en tot het volgende verslag.
  9. Simone:
    9 mei 2018
    Zo mooie route zeg. En ook best snel al 300 km. Geweldig!
  10. Willem:
    Jullie gaan goed! Succes verder
  11. Esther M:
    9 mei 2018
    Tres bien! Het gaat lekker zo. Al veel meegemaakt en nu en route en la douce France!
  12. Lily en Marcel:
    9 mei 2018
    Wat een tempo. Toch maar het klooster afzeggen in Maylis?
  13. Marijke:
    9 mei 2018
    Jullie gaan hard! Het is leuk iedere keer jullie belevenissen te lezen. Veel Succes verder!!
  14. Coby:
    10 mei 2018
    Het is zo leuk om steeds jullie verhaal te lezen. Krijg er ook bijna zin in.
  15. Willem klein:
    10 mei 2018
    12 1/2 % van de totale route gehad !
    Dat gaat zeker goed komen met jullie. Gewoon genieten, mooie plaatjes voor ons schieten dan beleven wij het ook een beetje mee.
    Bon Voyage
  16. Monique:
    10 mei 2018
    Wat gaat dat hard zeg, al 300km gefietst.
  17. Monique:
    10 mei 2018
    O, ja. Leuke foto's ook. Ik zie ze nu pas. Ik bedacht me ook ineens. Ga je het ook weer terugfietsen ;-)?
  18. Ellis:
    10 mei 2018
    Oh! De sint Annatunnel doet me denken aan de Roparun, daar gaan we dan ook door. Succes meid, ik volg jullie (in gedachten) op de voet! ;-)
  19. Gp Van Vliet:
    10 mei 2018
    GOED bezig jullie, zó te zien mooi weer.
    Super hoor.
  20. Adrika Feenstra: