Hospitalité.......

11 mei 2018 - Berlancourt, Frankrijk

Woensdag vertrokken vanaf  de camping in Sameon. Een stuk frisser dan de voorgaande dagen. Jas/trui, lange broek, handschoenen aan. Geen boulangerie in de buurt, dus alleen een paar kaakjes gegeten...thx Tim, helaas is je rantsoen nu echt op. Rond 10.30 uur toch nog een ontbijt gescoord in restaurant. Stond niet op de kaart, maar werd gewoon geregeld!!! De plaatselijke wielerclub (65+++) zat al een Paix Dieu weg te klokken (biertje van 10%), maar waren vol belangstelling toen ze onze schelpen zagen.
Dat 3 dagen van ruim 80 km in de benen gaat zitten bleek wel. Het wilde niet echt vlotten. Toch weer flinke heuveltjes bedwongen. Het lichaam wilde gevoed, dus nog een overheerlijke pasta gegeten in Cambrai. De stempel voor het pelgrimspaspoort gehaald bij Abbaye de Vaucelles. Vervolgens op zoek naar een slaapadres. Ondanks een aankondiging langs de weg waren we daar toch niet welkom. De kamer was niet klaar...??? Dat het goedkoop was kon niet meer boeien, wegwezen, geen pelgrimsgedachte hier!! Uiteindelijk heerlijk geslapen in (beetje luxe, maar ozo vriendelijke) chambre d' hotes in Bonavis. Ze wilden ons zelfs tegemoet rijden om de bagage over te nemen....We hadden de kamer waar Mozart ooit geslapen heeft....wie kan dat nu zeggen :-)
Toch nog 74 km gereden. 430m geklommen.

Na een heerlijk nachtje slapen en lekker ontbijt om 9.45 uur op de fiets gestapt. Het begon redelijk vlak met wat dorpen, daarna weer heel wat heuvels geslecht. Het warme bed had ons goed gedaan. De zon scheen weer en we hadden weer goede moed.
Bij de oorsprong(bron) van de Schelde geweest. Mocht uw Koninck biertje wat anders smaken dan gewend.... dat was Paul :-)
Klein bezoekje (+ stempel) in St. Quentin en daarna weer verder langs een jaagpad. Door een weg afsluiting (pas toen we er voor stonden...grrr) 5 km moeten omrijden. Om 17.45 uur gearriveerd bij pelgrimshostel in Belancourt. Er was geen plek meer, maar we mochten wel de tent opzetten in de tuin waar ook de 2 schapen liepen. Maar volgens de man des huizes zouden we niet kunnen slapen van het geblaat en konden we toch bij de mensen in huis slapen, op de kamer van de kleinkinderen. Ook konden we gelijk mee eten samen met 2 pelgrim wandelaars. Ontbijt inclusief. Prijs "donevativo" wat je er voor over hebt.
Wat een aardige gastvrije mensen. Hier worden we gelukkig van.
Hoewel vandaag toch weer 75 km, met 415 hoogtemeters voelde het weer als vakantie :-)

1. Hans en Bente Tielkemeijer:
    11 mei 2018
    Wat een leuk verhaal :-) heel veel succes verder!
  2. Anja Engelvaart:
    Top
  3. Marry van der Velden:
    11 mei 2018
    Wat knap van jullie zeg! Ontzettend leuk om jullie zo te volgen van deze bijzondere reis!! 👍 🚴‍♂️🚴‍♂️ Nog heel veel succes!! 🍀💪
  4. Esther M:
    11 mei 2018
    Zit ik net met een lekker biertje jullie verhaal te lezen ..... Aparte smaak ineens hahaha. Mooi avontuur al!
  5. Monique:
    12 mei 2018
    Ik heb de schelpen even gemist?
  6. Chantal:
    12 mei 2018
    Wat zijn jullie al een aardig eindje op weg zeg! Ondanks de lekke band ed.... petje af voor deze onderneming. Mooi te lezen dat jullie zulke aardige mensen treffen die de camino-gedachte snappen. Goeie vervolgreis verder!
  7. Roel Van leeuwen:
    Mooie verhalen succes
  8. Marja:
    12 mei 2018
    Hoi wat een schitterend verhaal weer van alles wat ja jullie merken dat soms de vermoeidheid toeslaat maar zoals ik jullie ken doorgaan en inderdaad na een goede nachtrust gaan jullie er weer voor.Leuk hoor dat jullie ook verschillende mensen ontmoeten.Groetjes en nog veel fietsplezier en tot het volgende reisverslag kan niet wachten.
  9. Simone:
    12 mei 2018
    een kamer waar muziek in zit, leuke mensen ontmoeten en een blokje om fietsen viva la france
  10. Hanneke:
    12 mei 2018
    De blog voert je echt mee met jullie tocht leuk om te lezen wat de belevenissen zijn.
  11. Cor en Annemarie:
    12 mei 2018
    Mooie en bijzondere avonturen en fietsroutes, toch alweer de nodige km’s weggetrapt. Goed bezig hoor!
  12. Willem:
    12 mei 2018
    Weer mooi stukje geschreven en ook een mooi stukje gefietst. Top!
  13. Willem klein:
    12 mei 2018
    Heerlijk wegdromen op jullie reisverslag.
    Kan bijna niet wachten tot ik zelf weer mag.
  14. Coby:
    12 mei 2018
    Al weer bijna een week onderweg! Met plezier (voor-)lees ik jullie stukjes.
  15. Wim en Corrie:
    Bonjour Henny en Paul.
    Jullie hebben het tempo er aardig inzitten.
    Als jullie zo doortrappen zijn jullie in 4 weken klaar😉.
    Veel plezier! We genieten van jullie belevenissen!
  16. Adrika Feenstra:
    12 mei 2018
    Weer uiteenlopende belevenissen met leuke foto’s erbij. Mooi dat mensen moeite doen om iemand tegemoet te komen. Dat maakt alles weer goed. Groetjes 💋
  17. Malti:
    12 mei 2018
    Een mooie maar vooral leuke uitdaging!
    Succes en veel plezier.
  18. Monique:
    Leuke foto's
  19. Dick en Sylvia:
    13 mei 2018
    Wat leuk om jullie zo te volgen!
    Mooie verhalen over mooie mensen, en geweldig om zulke gastvrijheid te ervaren.
    Succes bij de volgende etappe xx
  20. Winnie:
    13 mei 2018
    Mooie avonturen en heerlijk om zulke fijne mensen te mogen ontmoeten! Succes weer
  21. Gordon Moir:
    13 mei 2018
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen, ik zou bijna op de fiets stappen!
  22. Marsha:
    14 mei 2018
    Leuk om jullie belevenissen te volgen! En wat zullen jullie ook nog eens, zomaar erbij, veel mensenkennis opdoen 'along the road'. Succes met de volgende etappe.