Van Tours naar Poitiers

20 mei 2018 - Poitiers, Frankrijk

19 mei: Van Vouvray naar Ingrandes.
Bij het uitrijden van Vouvray rijden we langs tientallen wijnhuizen. Voor vertrek nog even met de Engelse buurman staan kletsen. Hij was met de motor op pad en had wat plaatsen van de camino aangedaan. Daarop werden de michellinkaarten van Frankrijk en Spanje erbij gehaald.
Vandaag wat meer kilometers gemaakt om morgen weer bijtijds in Poitier te kunnen zijn. Het begin liep niet vlot, zeker 2 uur bezig geweest met het (voor)stedelijk gebied voordat het weer wat landelijker werd. De hele dag zon en de wind nog steeds in de rug. Helemaal top! Zonder al te veel moeite (dat lijkt tenminste zo) rijden we dan rond de 20km per uur. Incl stops komt dat op plm 11km gemiddeld. Een klimmetje van 12% overwonnen. Maar ook met ruim 51 km per uur naar beneden.
Pelgrimshostel telefonisch reserveren is
niet gelukt. Misschien dat de mensen een cursus Frans op z'n Rotterdams moeten doen, maar het kan ook aan ons liggen...voorbereiden op een zin gaat wel, maar dan moeten ze geen vragen gaan stellen....haha
Maar niet getreurd. We hebben het tentje weer opgezet en een halve blote dame verorberd. Heerlijk zo'n gegrild kippetje. Beetje pain en stukje geitenkaas....Michelin 2 sterren**.
Weer Engelse buren op de camping. Dit keer een echtpaar van 78 op pad met de RangeRover en caravan. Hoop dat wij dat ook nog mogen doen als we die leeftijd hebben.
Vandaag ruim 90 km gehad met 430 hoogtemeters.

20 mei. Van Ingrandes naar Poitiers.
Korte etappe vandaag. Rustige start en pas om 11.00 uur gaan fietsen. Rustige wegen. En op een uitzondering na niet zo'n heel leuk traject. Na de koffie in Châtellerault en wat inkopen hebben we om 12.00 uur de pas erin gezet om om 16.00 uur in Poitiers te zijn. Hier even rondgekeken bij de kathedraal en een pelgrimskerk. Biertje gedaan en een flammekuche gegeten. Omdat we nog steeds geen contact hadden gekregen met de pelgrimshostel zijn we uitgeweken naar de jeugdherberg. Bij het vooraf bellen was ie eigenlijk complèt, maar konden we er toch terecht?? Door Google maps de verkeerde kant nog op gestuurd, maar na veel zoeken en verkeerd rijden toch gevonden. Komen we daar hebben we een slaapzaal van 8 bedden helemaal voor ons saampies. Helemaal niet complèt dus!!!
We snappen er niets van, maar wij hebben lekker bed☺
Vandaag (tot in de stad) 50 km met 261 hoogtemeters.

1. Floor:
    21 mei 2018
    Gaat voorspoedig begrijp ik.
    Mooie plaatjes weer.
  2. Elsbeth:
    21 mei 2018
    Echt leuk om te lezen hoe het jullie vergaat!
    Hier in Capelle gaat ook alles naar wens!
  3. Simone:
    21 mei 2018
    zo is dat niet eng met 51 km per uur een berg af. Als ik met 25 km per uur de Algera Brug af rij knijp ik al in de remmen. Nou petje af voor jullie hoor. Ja en minder mooi stukje heb je dan nu gehad, op naar de schoonheid van het Franse land. Groetjes en veel fietsplezier.
  4. Willem:
    21 mei 2018
    Bedankt weer voor het leuke verslag en het beste.
  5. Anja Engelvaart:
    21 mei 2018
    Leuk om te lezen , mooi avontuur!
  6. Sotiria:
    😀😀😀👍🏻👍🏻👍🏻🍀🍀🍀🍀🍀😘
  7. Karin klein:
    21 mei 2018
    Leuk hoor al die verhalen en die mooie foto's groetjes Karin
  8. Bart:
    21 mei 2018
    Ik heb jullie berichtjes met veel plezier gelezen. Petje af, nog veel fietsplezier toegewenst.
  9. Marja:
    21 mei 2018
    Zo weer een stapje verder jullie genieten van deze trip maar ik van jullie avontuur en foto's kijk elke dag er weer uit naar het volgende verslag geniet er weer van en op naar het volgende plaatsje.
  10. Monique:
    Wijnhuizen?????
    cursus Frans op z'n Rotterdams: 😆😆😆😆.

Groeten vanaf A4 Schiphol.
  11. Monique:
    21 mei 2018
    Ik zie nu op de foto dat jullie hiervoor speciale wielershirts aan hebben. Gaaf!
  12. Rinus van heel:
    21 mei 2018
    Leuke selfie en hele leuke verhalen
    Het is echt genieten hoor van die verslagen .