Chartres

15 mei 2018 - Chartres, Frankrijk

15 mei 2018: Van Bourdonné naar Chartres. Wakker geschrokken van de stem van google maps... " bij de rotonde de 3e afslag en de D983 op..." ...huh...we hadden weer internet...pfff..hij ging weer verder waar we gister gebleven waren...haha. Vandaag een kort ritje om wat langer in Chartres te kunnen doorbrengen. De tocht verliep voorspoedig. Vrij groen, wat biddende valkjes een aquaduct en de Eure. Een mooi lang fietspad langs een park bracht ons tot in het centrum. Om 14.00 uur bij de jeugdherberg. Deze bleek echter om 15.00 uur open te gaan. Op het gazon gelunched, brood met tomme en cola en nog even in het zonnetje gelegen.
Met onze 117 jaar mochten we uiteindelijk de jeugdherberg in. Kamertje met douche op de gang inclusief ontbijt voor 35 euro.
Na het douchen naar de stad gegaan. Chartres is een mooie oude stad met steile straatjes, maar op de kathedraal na (een enorm indrukwekkend en gigantisch bouwwerk) viel er weinig te beleven.

Dagje van 45 km, toch nog 200 hoogtemeters, maar ook lange afdalingen. Al met al een relaxte dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Adrika Feenstra:
    15 mei 2018
    Weer mooie plaatjes en alles weer op zijn plaats gevallen. Hopelijk komt ook de zon weer snel tevoorschijn.
  2. Simone:
    16 mei 2018
    nou heerlijk toch, want een avontuur elke dag een beleving. Fantastisch, geniet ervan
  3. Marja:
    16 mei 2018
    Dat is ook welkom een rustig dagje even genieten ja dat is je jong voelen in de jeugdherberg hihi vandaag weer op de fiets en succes
  4. Coby:
    16 mei 2018
    Zeker een reusachtige kathedraal. Je vraagt je af hoe ze het hebben kunnen bouwen!
  5. Lily:
    16 mei 2018
    Super goed dat jullie van alle facetten van het Franse leven genieten. Maar ook flexibel omgaan met slaapadressen.
    Idd die heuveltjes, colines in FR zijn niet mis, maar je gaat er altijd ook weer vanaf...... En dan weer op natuurlijk.
    Helaas gaan we elkaar niet treffen. Gistermorgen onder Parijs vertrokken en snel in de mist door noord FR. naar huis gereden. Onze buren weten dat jullie in Maylis gaan overnachten en boden direct slaapplaatsen aan. Dus als het ineens weer anders loopt, dan kun je ook in ons huis terecht. Het staat inmiddels te koop.
    Heel veel plezier en we hopen voor jullie op wat meer stabiel/mooier weer.
  6. Paul en Henny:
    16 mei 2018
    We gaan zien hoe het loopt. Maar bedankt voor het aanbod.
    We zitten nu in de avondzon in Cloyes sur le Loir. Lijkt nu weer paar dagen aardig weer te worden.
    Jullie lezen het wel
    P&H
  7. Sandra:
    16 mei 2018
    Wat heerlijk om mee te lezen en te kijken met jullie als "jeugdige " fietsers. Heerlijk vrijheid, blijheid. En wat zijn jullie al ver na een ruime week als je het op het kaartje kijkt.
    Geniet ervan maar dat lukt vast met al dat moois om jullie heen!!!