Astorga

12 juni 2018 - Astorga, Spanje

12 juni: van Leon naar Astorga
Toen wij de rolluiken optrokken zagen we eindelijk weer eens een blauwe lucht. De zon scheen,  wat een mooi begin.
Helaas....dit was van korte duur, want zoals eerder verteld, stonden de fietsen een paar straten verder in een garage. De sleutel ligt bij de bar op de hoek. Paul op pad om de fietsen op te pikken. Bleek de bar gesloten... geen openingstijden op de ramen...Terug naar de posada, maar ook ook nog alles dicht. Hebben wij weer.... fietsvakantie zonder fiets. Telefoonnummer van (website)hotel gebeld. Wordt er opgenomen en Paul roept biciclettas, zegt de andere kant si,si 10 minutos. Weer terug naar garage en na 15 min. kwam er een senor met de clave. We hebben de fietsen....pfff....hèhè we kunnen weg. Alle tassen gepakt en op de fiets geladen. Hotel/bar nog steeds alles dicht, maar we moeten nog wel betalen... deur toch maar achter ons dichtgetrokken, sleutel binnen op bed achtergelaten...het was via bookings.com dus ze hebben ons creditcardnummer, moet goedkomen! Klaar om op pad te gaan....mmmm....maar waar zijn de bidons???  Nee hè...ze staan nog in het gangetje van de kamer waarvan we de deur net achter ons dicht getrokken hebben. Maken jullie weleens iets mee? Neen, wij maken nooit iets mee😊
Gaat opeens een tussendeurtje van het hotel open. Staat daar een medewerkster, die zich afvroeg wat al dat gestommel was, zij kon gelukkig de kamer nog openen. Wij hebben weer onze bidons. Konden wij ook nog bij die mevrouw afrekenen. Zie, alles komt goed😊
Eindelijk op pad. Even buiten het centrum een desayuno(ontbijt) genomen.
De route begon met paar klimmetjes van 7%, hierna zette het plateau zich voort. Route weer gedeeltelijk gezamelijk met de lopers, maar niet veel wandelaars gezien.
Leuke en mooie weg weer, redelijk rustig, weg van de N-weg. Stralend weer, maar nog wel tikje fris. Onderweg weer heel veel ooievaars. Op één dak 14 geteld in 4 nesten. Als ik (Paul) nu nog niet zwanger ben, dan word ik het nooit meer😉
In Villavante in de supermercado een stuk mantecadas gekocht (taart verwant aan de  mattentaart uit Geraadsbergen van het begin van onze reis). Even later zien we een leuk bankje en daar maar gelijk gelunched met de taart en een activa.
Via een historische brug rijden we daarna Hospital de Obrigo binnen. We zijn al halverwege, het gaat vlot, tijd voor koffie.
Om 15.30 krijgen we Astorga in het vizier. Astorga krijg je niet kado, kost je een hellinkje van 16%!!!  Dat is om te oefenen voor morgen... (Cruz de Ferro)
We slapen weer in een albergue municipal...Siervas de Maria. Plaats voor 164 pelgrims. Kamertje voor 4 samen met Italiaans echtpaar dat gisteren begonnen is op traject vanaf Leon en vandaag eerste fietsdag had. Komt de Italiaanse les toch nog van pas. Na douchen het stadje in, biertje op terras en natuurlijk weer een bezoek aan de kathedraal. Leuk stadje trouwens, een overnachting waard!
Morgen wacht ons "Cruz de Ferro", een klim naar plm 1.500m, volgens zegge een écht hoogtepunt!!! We hebben er zin in💪
Vandaag 62 km met 257 hoogtemeters.

1. Henk de Smit:
    12 juni 2018
    Weer een mooi verslag. Sterkte morgen!!🚴🚴‍♀️
  2. Marsha:
    12 juni 2018
    Zo leuk om met jullie mee te lezen/leven! Ik hoop dat jullie een goede nachtrust hebben, en succes morgen! In bocca al lupo!
  3. Rob:
    12 juni 2018
    Olá, het echte klimmen gaat zo te zien nu beginnen amigos. Toch ook wel een ervaring Paul om nog een keer na vele kilometers en klimmen in Spanje je hoogtepunt te bereiken. LOL ........ Blijft een mooie reis mensen. Ga door. De finish ligt om de hoek.
  4. Elsbeth:
    12 juni 2018
    Heel veel succes morgen, dikke kus!
  5. Simone:
    succes met beklimmen Cruz de Ferro, geniet van het uitzicht
  6. Anja Engelvaart:
    13 juni 2018
    Wat een leuk verslag weer.

Onze auto stond ook in diezelfde garage en ook onze navigatie raakte overstuur. Haha, dat was nog even een dingetje om de Posada te vinden. Wel een fijne kamer, hè?

Nog veel plezier deze laatste weken en doe de ooievaars de groeten. Ongelooflijk hoeveel het er zijn...
  7. Hans en Bente Tielkemeijer:
    13 juni 2018
    Heel leuk jullie reisverslagen :-) Veel succes vandaag, stoer!!
  8. Marja:
    13 juni 2018
    Wat een leuk verhaal weer zeker met de lunch hapt dan lekker weg.Met de 2laatste weken in zicht wordt het nu echt spannend veel plezier met de klim van de Cruz de Ferro.
    Tot het volgende reisverslag
  9. Chantal:
    13 juni 2018
    Ondertussen hebben jullie al aardig wat klimmetjes en kilometers in de benen! Grappig, al die ooievaren onderweg. Leuk ook, al die verschillende logeerplekken. Succes met de volgende etappes !!
  10. Monique:
    13 juni 2018
    Ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is?
  11. Wim en Corrie:
    13 juni 2018
    Ha ha ha, wat een prachtig verhaal weer!
    We zien Paul al thuiskomen met een heeele dikke buik🤣,
  12. Coby:
    13 juni 2018
    Mooi al die ooievaars. Wanneer je niets zou meemaken, wordt het een saaie boel. Als het maar goed afloopt!
  13. Hanneke:
    14 juni 2018
    Ik ga alvast voor je breien Paul! Heerlijk verslag weer.
  14. Monica en Thomas Linsmayer:
    14 juni 2018
    Succes met het klimmen morgen! Vandaag veeeeeeel meegemaakt boffers!