2 weken en 1042 km verder

20 mei: 2 weken en 1.042km verder:
- zijn we halverwege Frankrijk
- rijden we gemiddeld 70 km p/d
- zegt het boekje 900km, maar hebben we in werkelijkheid 1.042km afgelegd
- gaat het fietsen (gezien de voorbereiding...euh ...vrijwel geen zeg maar) boven verwachting goed
- kunnen we ook klimmetjes van 10/11% aan, wat moed geeft voor de Pyreneeën
- krijgt Henny tijdens het klimmen zelfs zweetvoeten in haar teva-sandalen
- voelt ze zich af en toe in de Tour de France als ze achter Paul aan het afdalen is
- is Paul een goeie 'routekapitein'
- weten we dat we teveel bagage mee hebben en dat we bij de eerste gelegenheid het eea gaan terugsturen
- wil je in een pelgrimshostel overnachten, je dit écht van tevoren moet reserveren
- maar dat de Auberge Jeunesse een goede vervanger is
- kunnen de nachten in een tentje nog behoorlijk fris zijn in mei
- maar dat het wakker worden met het gefluit van de vogeltjes, dat wel waard is
- kloppen de slaapadressen in het routeboekje niet altijd en is aan het einde van de dag niet fijn om op zoek te gaan, maar wat wel steeds nog gelukt is
- weet je weer hoe heerlijk een warme douche kan zijn
- hebben we 2 dagen wat regenachtig, maar meest zon en windje mee gehad
- heeft Paul op dag 2 al een lekke band gehad
- hebben we al verschillende leuke mensen ontmoet, maar is het qua pelgrims nog rustig onderweg
- krijgen we vaak te horen "bon courage", zien we duimpjes omhoog en zelfs een keer applaus uit een oud Renaultje5
- kunnen we wel zeggen dat Noord-Frankrijk wat ons betreft de graanschuur van Frankrijk is
- is het verstandig om, als de gelegenheid zich voordoet, je bakkie koffie en je inkopen te doen, want in veel dorpen is de boel gesloten
- hebben we aan het einde van deze trip dezelfde dijen als Ireen Wüst en Sven Kramer
- zijn de blauwe plekken op de zitbotjes aan het genezen
- is het luie zweet er nu wel uit
- bedanken we jullie voor alle leuke reacties op ons blog
- hebben het nog steeds naar ons zin
- kijken we uit naar wat er nog komen gaat.

1. Anne-René:
    Wist je dat

- ik het leuk vind om iedere keer wat over jullie te lezen
    - ik jullie nog veel succes en plezier wens
    - ik respect heb voor jullie prestatie!

Groetjesssss
    Anne René
  2. Willem:
    Succes met de zitbotjes!
  3. Henny:
    21 mei 2018
    Met veel plezier lees ik jullie berichten. Hoe ver kun je komen in twee weken op de fiets. Blijf genieten van jullie bijzondere tocht.
  4. Marsha:
    21 mei 2018
    Je maakt wat mee! Ik vind het echt super leuk om jullie belevenissen te lezen. Succes maar weer!
  5. Floor:
    21 mei 2018
    Goed om te lezen dat de moed er nog steeds goed in zit. Dat geeft vertrouwen voor het vervolg van jullie avontuur.
  6. Winnie:
    21 mei 2018
    Veel succes voor het vervolg van dit prachtige avontuur!!!
  7. Marja:
    21 mei 2018
    Ja jullie verdienen straks ook je medaille maar jullie gaan echt goed petje af hoor.
    Veel plezier en hopelijk dat jullie toch nog in een Pelgrimshostel kunnen overnachten. Groetjes
  8. Hanneke:
    21 mei 2018
    Heerlijk weer om te lezen hoe het met jullie gaat.Bedanktvoordeleuke verhalen en mooie foto’s die we tot nu toe hebben ontvangen.
  9. Simone:
    top! Superleuk allemaal, geniet ervan
  10. Lily en Marcel:
    22 mei 2018
    Wat een fantastisch avontuur en hele goede verhalen! Vooral het frans is top hoor. Succes met het vervolg.
  11. Lily:
    22 mei 2018
    Mooie foto's die ook een impressie geven van jullie tocht.
    Jullie kunnen de overtollige bagage bij ons huis in Maylis achter laten. Wij nemen het dan van de zomer mee terug. Succes en plezier! Bonne route!
  12. Wim en Ineke.:
    23 mei 2018
    Jullie gaan lekker, ik doe het jullie niet na.
    Af en toe ook een stad mee pakken en een biertje drinken, dan kunnen jullie er weer tegen aan.
    Al veel kilometers afgelegd, nog vele te gaan, succes op de verdere reis.
  13. Gp Van Vliet:
    23 mei 2018
    Het gaat dus super goed ,nog een fijne fiets tocht
    Mooie foto weer .gr greta en DICK